Concluzia la final de Webstock: O echipă bună câștigă chiar și atunci când joacă prost

Am un televizor deschis în stânga mea în timp ce scriu despre Webstock. Nu-l privesc, dar din când în când mai trece câte o reclamă/știre pe la urechea mea. Mi s-a părut potrivit ca titlu ideea pe care tocmai am auzit-o spusă de un jucător (probabil de fotbal) în timpul unui interviu, cred că concluzionează foarte bine ceea ce se întâmplă în online și nu numai:

O echipă bună câștigă chiar și atunci când joacă prost.


Știu exact cum arată diminețile mele de dinainte de Webstock. Adorm târziu (anul ăsta am reușit performanța de a pune capul pe pernă la 4:30 dimineața), mă trezesc devreme, mai ațipesc un pic, apoi mă pregătesc moral de întâlnirea cu toată lumea din blogosferă. Pe drum spre eveniment mai dau de câțiva bloggeri cu ochii cârpiți de somn și ne-ndreptăm către cel mai mare eveniment social din an.

Ajunși la JW Marriott toți devin brusc activi. Își beau cafeaua, fumează o țigară, apoi intră-n sală și scot laptopurile, telefoanele, tabletele, și încep să scrie în timp ce ascultă cuminți ce spun speakerii. Aplaudă, își zâmbesc, îi șoptesc ceva la ureche colegului de scaun, apoi râd împreună și se privesc în ochi. Așa a început fiecare dintre cele trei ediții Webstock la care am fost. Există un pattern din care niciun eveniment nu iese. Dar desigur, asta e doar rama. Fotografia e întotdeauna alta. Alți oameni, alte branduri, alți speakeri, alte motivații, reguli, alte discursuri și discuții interesante până dimineața.

Vineri a avut loc cea de-a 8-a ediție Webstock, și cea de-a treia pentru mine. La fiecare dintre ele am învățat ceva nou, fie că informația a venit de la un speaker, de la mai mulți sau chiar din interacțiunea mea cu oamenii pe care i-am cunoscut sau reîntâlnit acolo.

Anul ăsta am primit, direct sau indirect, multe lecții, pe care sper să le aplic și eu în ceea ce mă privește.

Am învățat că trebuie să existe momente în care să fim egoiști (cei care au fost acolo știu despre ce vorbesc). Am învățat că imposibilul nu înseamnă nimic și ambiția e cu atât mai mare cu cât există ceva care te-mpiedică să faci ceva anume – exemplul ideal pentru asta este ciclistul nevăzător, Florin Georgescu, care a pedalat peste 2.000km și care reușește să-și păstreze entuziasmul și optimismul mult mai bine decât ceilalți.

florin1

Am învățat că nu contează cât de bun ești în ceea ce faci, cineva o să te urască oricum, tocmai pentru că nu poate să fie ca tine, ceea ce e ipocrit și trist, ca să folosesc acest cuvânt de care toată lumea fuge. Și cu toate astea, apreciez modul sincer și direct a unora de a spune lucrurilor pe nume.

Am învățat că oamenii renunță la siguranță zilei de mâine pentru că e mai puțin importantă decât ceea ce vine din pasiune. Și e de apreciat. La fel cum e de apreciat că nimeni nu vorbește la Webstock din povești, ci din propria experiență și astfel îți dai seama că riscurile pot deveni ceva cu adevărat frumos atunci când îți dorești.

Sunt site-uri, dar… în spate sunt oameni. #truestory #webstockro #socialmedia #blog #promotion

A photo posted by ANCA NEAȚU (@ancaneatu) on

Cât despre online, el e tot acolo. Noi suntem? Cât de mult? Dacă vrem să ne diferențiem, așa cum bine spunea Andrea Rosini, putem, însă cu multe ore de muncă, implicare, devotament. Și asta se va vedea în timp. Să nu ne grăbim să cerșim atenția agențiilor sau a brandurilor când noi nu avem nimic de oferit.

Am auzit la finalul zilei: mi-ar plăcea ca eu/altcineva drag/cunoscut mie să fie acolo pe scenă, să vorbească despre asta, să facă asta. Cred că sfatul celor care au fost acolo ‘pe scenă’, push-ul pe care l-au făcut înspre cei care sunt abia la început este unul simplu:

Ambiționează-te să fii bun.

Despre asta e vorba. Nu ne va ieși întotdeauna, dar cu pași mici putem construi ceva frumos. Putem fi învingători chiar și atunci când vom juca prost, pentru că vom fi învățat ceva despre asta, pentru noi, nu pentru ceilalți.

În altă ordine de idei, vreau mai multe întâlniri în offline cu oamenii cu care interacționez pe internet, cu cei pe care-i urmăresc pe profilul de Facebook/Blog. Și o deschidere cât mai mare a brandurilor către astfel de evenimente, cred că avem cu toții de câștigat.

simona1

 (Pe Simona am cunoscut-o acum 2 ani la Webstock)

Detalii scrise despre ce s-a întâmplat la eveniment găsiți pe hashtag-ul #webstockro (twitter/facebook/google) sau aici, iar live-urile conferințelor le găsiți aici.

Mulțumesc, Evensys pentru oportunitate! Și felicitări pentru eveniment! Ne vedem anul viitor, dragi Webstockeri :)

p.s. Știați că oile au memorie fotografică? (auzite la Dragoș Lumpan)

Comentezi?

comments

2 Comments

  1. mihai October 5, 2015
    • Andra October 6, 2015

Add Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.