XO Market, magazinul de cartier cu conturi de Social Media

Acum un an și un pic, un prieten mi-a trimis o fotografie cu niște chipsuri *insert maniac addict here* pe care nu le mai văzusem la noi. Apoi, mi-a dezvăluit că sursa pentru ele și niște milkshake-uri M&M, Bounty etc este chiar un magazin de cartier de vis-a-vis de el, unde, citez “au chestii interesante”.

XO Market, deschis non-stop avea să mă primească și pe mine câteva săptămâni mai târziu. Mă simțeam ca Charlie în The Chocolate Factory. O mulțime de dulciuri și alte produse pe care nu le mai văzusem prin magazine. Și pentru că aveau și o pagină de facebook interactivă, chiar și un cont de Instagram care mi-a atras atenția *mai târziu am aflat că și Snapchat*, m-am decis să le scriu și să-i întreb de sănătate.

Am stat de vorbă cu Mircea Miloiu (24 de ani), cel care a pus pe picioare, din pasiune, o mică afacere la colț de bloc, și care are acum destul de mare succes. Așadar, despre XO Market, deschis non-stop, veți găsi mai jos niște întrebări și răspunsuri.

p.s. magazinul se află pe Bulevardul Octavian Goga nr 22 bloc M63 (o stație distanță de Pasajul Mărășești),

follow ? si add XOmarket #snapchat

A photo posted by XO market (@xomarketnonstop) on

Sunteți primul magazin de la colț de stradă pe care-l văd în social media. Mai întâi, povestește-ne când şi cum a pornit afacerea? Şi care a fost cea mai mare provocare?

Afacerea a pornit din “greșeală”. Îmi doream să am acces la cât mai multe dulciuri din străinătate și am încercat să le găsesc în mediul online. După, m-am gândit că sunt sute, mii de oameni ca mine și am vorbit cu familia mea despre această idee. La început nu au crezut că un magazin poate fi diferit și aveau impresia că majoritatea produselor sunt la fel în majoritatea țărilor, dar le am schimbat părerea imediat dupa o discuție serioasă (aproape că le-am prezentat un power point, m am simțit ca la facultate (râde)).

Le multumesc că m au încurajat și ajutat încât să pun pe picioare acest mic magazin la colț de bloc. Singur clar nu reușeam.

Provocări…am avut foarte multe, dar nu știu ce sa zic despre ele. Le țin pentru mine :)

De ce XO? Vorbim de jocul copilăriei X şi O? Cum te-ai decis asupra numelui?

(râde) Ce drăguț! Toată lumea spune asta sau XOXO (hugs and kisses), dar nu, numele l-am ales după coniacul meu preferat, Remy Martin XO.

Ce găseşte lumea la XO şi nu găseşte în altă parte? 

Produse cât mai “ciudate”. Din fericire pentru toată lumea, nu sunt singurul astfel de magazin din București, dar am aflat că sunt singurul care deține aceste produse la raft: multă ciocolată din import (Germania, Austria, UK, US), dar și alte produse. De exemplu, bere străină fabricate în țări cu experiență în acest domeniu (Cehia, Germania).

Cine decide ce produse se aduc în magazin? Și de pe unde le găsiți? 

Eu decid totul în proportie de 99% și tot eu comand toate produsele speciale. Iar de aproximativ 1-2 ani furnizorii au început să îmi propună diverse produse.

Găsim să aducem de oriunde cu ajutorul online-ului, doar că unele produse vin cu un preț cam “piperat”, însă trebuie să le avem în portofoliu.

Ce cumpără clienții cel mai des?

Ciocolată, clar! Pot face un top 3:

    • Nutella b-ready
    • Hanuta 10buc/cutie
    • Coca Cola (varianta UK)

?? ⒽⒶⓃⓊⓉⒶ ?? . #hanutaminis #limitededition #hanuta #xomarket #xmas

A photo posted by XO market (@xomarketnonstop) on

Cum și când te-ai decis să începi să te promovezi și pe rețelele sociale? Crezi că oamenii au început să vă cunoască și de aici?

Am deschis magazinul în martie 2011 și cred că primul contact cu mediul online a fost la sfârșitul aceluiași an. Da, foarte mulți oameni ne cunosc din mediul online, am fost plăcut surprins când am început să văd că vin din diferite colțuri ale Bucureștiului special pentru produsele de aici.

A venit ca o nevoie sau a fost practic o dorință de a face cunoscute produsele și ideea de un astfel de magazin?

A venit de la sine și mi se pare normal ca orice activitate ce implică oameni să fie prezentă și în mediul online.

Care este feedback-ul pe care l-ai primit direct pe Facebook/Instagram?

De facebook sunt foarte dezamăgit, de răutatea venită de acolo, de tot. Asta mă face ușor ușor poate chiar să renunț la promovarea pe această rețea.

Instagram-ul, în schimb, este total diferit, probabil pentru că este ca un filtru al facebook-ului și aici ajung oamenii pasionați de dulciuri si alte bunătăți, toată lumea aici parcă zâmbește, impropriu zis. Asta simt :)

De ce dezamăgire pe facebook? Ce mesaje răutăcioase ai primit?

Poate dezamăgit e prea mult spus. Nu am luat niciodată în considerare ce zic niște persoane care vorbesc doar de dragul de a comenta ceva. De exemplu, orice produs postam și știam clar că se găsește la mine în magazin și poate încă în 2-3 magazine (online),  imediat apărea cineva și sublinia faptul că el găsește asta în x loc la x preț… Și multe multe alte comentarii.

tic tac pop corn ? #tictac #popcorn #xomarket

A photo posted by XO market (@xomarketnonstop) on

Cât de des îți scriu oamenii referitor la produsele pe care vor să le vadă și la tine în magazin? Primești cereri de produse pe care îți este foarte ușor să le aduci?

Primesc foarte des mesaje și încerc să le răspund foarte repede tuturor, și îmi pare rău dacă nu reușesc. Da, primesc cereri foarte multe să aduce diverse produse. Din fericire pentru mine, nu există un produs care să fie ușor de adus și asta mă motivează (zâmbește), chiar dacă uneori se întâmplă să nu reușesc și clientul rămâne dezamăgit :(

Există un produs care a fost cerut în mod repetat?

Nu unul, 100! (râde)

Dă-mi, te rog, exemple de produse pe care clienții le cer des.

Cer orice produs pe care nu îl am! (râde) Asta e cea mai interesantă chestie. Adică, nu știu… Am 1.000.000 de produse, le verifică pe toate, caută pe internet ceva mai diferit și îl cer fix pe ăla (râde). Când se întâmplă treaba asta mereu mă întreb dacă este rautate sau altceva.

Spune-mi 3 produse pe care le preferi din magazin

Hmm… Prăjitura Almondy Toblerone, Hanuta și Milka Collage. Cred ca am mult mai multe, dar mă rezum doar la 3 (zâmbește).

#delicious pack ??? #xomarket snapchat : xomarket ??

A photo posted by XO market (@xomarketnonstop) on

E un full time job? Te mai ocupi și de altceva? Alături de cine ai mai deschis afacerea?

Da, a ajuns să fie full time job, poate chiar prea full time, mai ales că este o problemă foarte mare în România cu angajările. Nimeni nu vrea să se mai angajeze. Mereu mă gândesc cum trăiesc mulți oameni fără un job… Așa că, din lipsă de personal muncesc mai mult, dar mă bucur, pentru că îmi place :D

Convinge-i pe oameni să vină la XO.

Se uita ei pe Instagram și vin sigur și singuri (râde).

Magazinul este deschis non-stop și o parte dintre produsele pe care le veți putea găsi la XO Market sunt de văzut aici și aici

Comentezi?

comments

Add Comment